Nasıl başlasam ne kadar övsem bilemiyorum ama bizim kalbimizi çaldığı kesin Volendam’ın.Hollanda’nın kuzeyinde denize kıyısı olan, yeme içme açısından seçeneğin bol olduğu, tatlı mı tatlı evleriyle sizi kendine aşık edecek olan Volendam ile başlıyorum yazıya.

Bu tatlı kasabalar Amsterdam’dan yaklaşık 30 dakika mesafede ,ulaşımsa çok kolay.

Otobüs ile Ulaşım ;

Öncelikle Amsterdam Centraal istasyonuna gelmeniz gerekiyor.Buradan 316 Numaralı otobüse binerek önce Volendam’ı gezip aynı otobüsle Edam’a geçebilirsiniz.Edam’a gitmek için yine amsterdam Centraal istasyonundan 312 numaralı otobüsü de kulanabilirsiniz.Otobüs biletini bu bölgeleri kapsayan günlük bilet olacak şekilde almak en mantıklı seçim olur . Marken- Volendam-Edam ve Zaanse Schansee hatta Lale bahçelerini görmek gibi bir niyetiniz varsa bu bilet kişi başı 10 Euro karşılığında bu bölgelere 24 saatlik ulaşım hakkı tanıyor, bu 10 euro olan bileti gitmeden online almak isterseniz 9 Euroya alabiliyorsunuz.Linkini bırakıyorum. Bizim Regional biletimiz vardı 72 saatlik bu bilet bu otobüslerde de geçerliydi o yüzden biz almadık. Amsterdamda ulaşım pahalı olduğu için mantıklı hesaplayıp kendinize en uygun ulaşım kartını almak daha mantıklı olacaktır.

Volendam’da ne görülmeli ?

Öncelikle otobüsten Volendam Centrum istasyonunda indikten sonra evlerin mükemmelliğine dalıp kendinizi bırakın. Planlı gezmeyi boşverin ve sağa doğru istediğiniz sokaktan girin. Gezerken tüm yollar sizi Limanla kesişen Haven caddesine çıkaracaktır. Burada hediyelik eşya, yeme içme adına her şeyi bulabilirsiniz. Biz aşağıya koyduğum fotoğrafı çekerken , yaşlılar bizdeki kahvehane tadında bir klubede oturuyorlardı biz tripodu kurunca hepsi çıkıp true loveee diyip gülüştüler 🙂

Bu kasabada insanlar çok çok güler yüzlü.Bir kaç adım attıktan sonra restoranların karşısında daha take away bi balıkçının önünde bir kalabalıkla karşılaştık ve hemen sohbet etmeye başladık. Böyle durumlarda keşke daha iyi ingilizce bilsem diyorum hep.Çocuklardan biri Amsterdam’da erasmus yapan bir türk arkadaşından türkçe kelimeler öğrenmiş.(Sarımsaklı sos, selamın aleyküm /aleyküm selam, nasılsın, merhaba gibi ) 😀 Harika şeyler öğretiyoruz yabancı dostlarımıza 😀 Neyse Gezi rehberinden çıkarıp anı defterine çevirdim burayı , biz tripodla çekim yapınca çocuk influencer mısınız diye sordu, hayır dedik çünkü henüz öyle olduğumuzu düşünmüyoruz 😀 Neyse biz dolaşırken sürekli karşılaştık ısrarla ünlü biri olmamızı istiyordu sağolsun 😀 İnfluencer değilseniz Youtubersınız o zaman diye diye güldürdü bizi baya 😀

Burayı gezerken zamanı unutun, keyif aldığınız her şeye doya doya dilediğinizce bakarak dolaşın.

Bu arada hem peynir hem hediyelik eşya Amsterdam’a nazaran Volendam’da daha ucuz. Hediyelik eşya için Többen , peynir için Cheese Factory’e bakabilirsiniz.

Hollanda’nın meşhur Gouda peynirini ve Edam peynirini tadıp hoşunuza giderse satın alabilirsiniz.

Edam

Edam da Volendam kadar olmasada minik ve çok sevimli bir kasaba. Buraya ulaşmak için Amsterdam Central istasyonundan 314 numaraı otobüse binebilirsiniz. 316 numaralı otobüsse hem Volendam hem Edam’a giidyor.Birinden diğerine geçmek için 316 numaralı otobüsü kulanacaksınız.

Açılır kapanır köprü

Durakta inince acaba ne tarafa gitmeliyiz diye düşünüp bisiklet parkurundan gözümüze hoş gelen bi sokağa daldık.Doğru yolda olduğumuzu anlamamızı sağlayan çok tatlı evler ve açılır kapanır bir köprüyle Edam’a merhaba dedik.

Edam’da özellikle herkesin gittiği Peynir pazarı  ve Kilise var. Dolaşırken ikisine de denk gelmeniz çok muhtemel.

Biliyorsunuz ki Edam peyniri çok meşhur.Satın almayacaksanız bile tadım yapmak ücretsiz.Biz çok sevemedik ama herkes çok sevdiğine göre vardır bi bildikleri diyoruz 😀

Biz gittiğimizde pek fazla turist yoktu , bir kaç kişi gördük sadece.Ama köpeklerini gezdiren orada yaşayan insanlarla sohbet etme şansımız oldu.Yine söyleyeceğim ki çok güler yüzlüydüler:)

Edam’ı biraz Amsterdam’ın küçük hali gibi düşünebilirsiniz. Kanallarla çevrili sevimli evlerle dolu 🙂

Bu arada bu kasabalara gelirken yaptığımız otobüs yolculuğunda etrafta otlayan meşhur Hollanda ineklerini, koyunlarını gördük ve gözlerimize inanamadık. Çok besililer gerçekten bu kadar iri inek ve koyun daha önce görmemiştik.

Marken

Marken’e gitmek istiyorsanız Volendam’dan Marken’e tek yön 7,5 Euroya Vapur kalkıyor. En kolay yol bu sanırım ama bizim kasabalar için aldığımız bileti kullanalım derseniz 316 numaralı otobüsle Monnickendam’a gidip Orada inerek 315 numaralı otobüse binip Marken’e geçebilirsiniz. Bizim zamanımız kalmadığı için Marken’i gezememiştik.