Eveeet tarih kokan şehir Roma !

Hepimizin dünyayı gezmeye başlamak için ilk düşündüğü şehir, ama haksız da sayılmayız çünkü insanlar çok cana yakın ve yardımsever. Eğer ihtiyacınız olan şey cesaretse bu yazıdan sonra kendinizi Roma’ya bilet almış olarak bulabilirsiniz.

Bizimde ilk yurt dışı seyahatimiz ve bu seyahate karar verip işe koyulmamız tam 2 yıl sürdü. Biliyoruz çekindiğiniz şeyler var, ama ertelemeyi bırakmalısız. Evet yabancı dil bilmeme sorunu.. Hepimizin korkulu rüyası ve bu blogu açma sebebimiz diyebiliriz. Maalesef çoğumuzun yabancı dil bilgisi lisede ve üniversitede öğrendiğimiz az kelime dağarcığına karşın çok gramer bilgisi.

Bizde bu seyahate ilk karar verdiğimizde bir çok korkumuz vardı ve gitmeden sayfalarca blog okuduk. Tabiki çok yardımcı oluyor ama aradığımız cesareti vermiyor.O gün bu gün a dostlar ! Size ilk deneyimimizde kullandığımız bütün yöntemleri anlatacağız ve inanın hiç zorlanmadığımız ve boşuna korktuğumuzu gösteren bi seyahat oldu bizim için.

İlk iş Pegasus kampanyasından İstanbul-Roma bileti satın almak oldu . Kampanyaları takip etmek çok işe yarıyor ve ekonomik gezmenin birinci kuralı ! Daha sonra Booking üzerinden ücretsiz iptal seçenekli ve tabii ki araştırmalırımız sonucu bütçe dostu, konfor düşmanı, ekonomik yollu meşhuuurr ROMA TERMİNİ merkez tren istasyonu yakınlarında bir otel rezervasyonu yaptık. Meşhuur diyorum çünkü havaalanından şehre ulaştığınızda eğer taksi kullanmadıysanız karşılaşacağınız ilk yer olacak.

Daha sonra hep bahsedildiği gibi havaalanında veya otellerde verilen şehir haritalarıyla şehri gezip gezemeyeceğimize güvenemediğimiz için cep telefonlarımıza çevrimdışı haritalar indirdik. Ve eğer Iphone kullanıyorsanız bile size önerimiz Google Maps indirmeniz olacaktır. Haritanızı indirdiyseniz şimdi gezilecek yerleri ve nerede ne yenirmiş haritanıza kaydetmeye başlayabilirsiniz 🙂

Ön hazırlıklar bittiyse uçmaya hazırız.. Evet Roma Fiumicino Havaalanına inmiş bulunmaktayız. Uçaktan indikten sonra el bagajlarımızın Xray cihazından geçtiği bi güvenlik kontrolünden geçiyoruz ve ardından Pasaport kontrol noktasına ulaşıyoruz. İlk karşılaştığımızda gördüğümüz o upuzuun sıranın Avrupa vatandaşları için olduğunu anlamamız uzun sürmüyor ve en sağdaki sıradan (‘Others’ yazıyor)Pasaport kontrol polisine ulaşıyoruz.Şimdi sıra korktuğumuz diğer durumda.. Pasaport polisi bize soru sorduğunda cevap veremezsek ? Korkmayın bize sordukları tek şey” iş için mi geldiniz tatil için mi ? ” oldu. Ve eminim bu soruyu hepiniz anlayacaksınızdır. Tatil için dedikten sonra mührümüzü bastı ve iyi tatiller dedi. Sadece bu kadarmış bu zamana kadar ürettiğimiz bahaneler sadece dünyayı görebilmemize engel olmuş.

Biz eğer pasaport polisi soru sorarsa diye dönüş uçak biletimizin ve otel rezervasyonlarımızın çıktısını yanımıza alıp gitmiştik. Ve eğer soru sorsaydı evraklarımızı göstermeyi planlamıştık.Ama fark ettik ki her şeyi gözümüzde fazla büyütmüşüz.

Havaalanından çıktıktan sonra en sağ tarafa doğru yürüyerek en ekonomik yol olan otobüs firmalarının bulunduğu yere ulaşabilirsiniz. Evet romaya geliyorsanız ilk durağınız Termini olacaktır ve otelinize Termini’den ulaşacağınızı tahmin ediyoruz. Farklı firmalar var ve saatlerini bakıp sizin için en uygun olanından gişeden bilet satın alabilirsiniz.

Otobüs firması olarak BUS SHUTTLE , T.A.M ve TERRAVİSİON var. Üçününde fiyatı 7 Euro , yolculuk yaklaşık 45 dk-75 dk arası sürüyor.

Eğer trenle terminiye ulaşmak isterseniz Trenitalia’nın Leonardo Express treni yaklaşık 35 dk da Terminiye ulaşıyor fiyatı ise 14 Euro ve yine Trenitalianın express olmayan treni ile ise 55 dk civarı süren bi yolculuk sonrası Termini’ye ulaşmanız mümkün bu yolun fiyatı ise  8 Euro.

Zamanının kısıtlı değilse biz her zaman en ekonomik ulaşım yolunu seçmekten yanayız.

Biz TERRAVİSİON firmasıyla Termini’ye ulaşıyoruz. Verdikleri bilet ile istediğiniz yere oturuyorsunuz koltuk numarası diye bir şey yok. Otobüs sıralarında mutlaka bekleyin yer kalmazsa ise bir sonraki otobüsü beklemek zorunda kalırsınız.

İşte şimdi Termini’ye ulaştık. Otobüsten iner inmez çevrimdışı haritalara kaydettiğim otelimizi bulmak için işe koyuluyorum. Fakat o da ne? Çevrimdışı haritalarda yaya yolu kullanılamıyormuş. Sadece araba yollarını kaydetmiş.İlk fark ettiğimde biraz korkmuş olsam da araba yolunu açıyorum ve kendi gözlemlerime göre otele ulaşmam için gereken kısa yol olduğunu düşündüğüm sokaklara giriyorum.Hiç te zor olmadı. 5-6 dakika içerisinde otelimize ulaşmıştık ve çok rahatlamıştık. Otel görevlisi Hintliydi. Termini civarına güvenli değil diyen bloglar okudum ama güvenli olmadığını düşünmüyorum sokaklar çok canlı ve hiç bir tedirginlik yaşamadık. Otel görevlisine Booking rezervasyonumuzun çıktısını gösterdik zaten ödememiz gereken ücret rezervasyonumuzda Euro olarak yazıyordu ödememizi yaptık, makbuz verdi bize ve oda anahtarımızı vererek kaçıncı katta olduğunu söyledi.

Bu noktaya kadar kullandığımız İngilizce kelimeler sadece “Holiday, Thank you, Two ticket please, Hi, Okey” oldu. Emin olun bunu hepiniz başarabilirsiniz. Zaten kimse sizden uzun uzun konuşmanızı bekleyecek bir şey sormuyor. Evet dil bilmeden otelimize kadar ulaştık ve korkulacak hiç bir şey yokmuş.

Roma’da gezilecek yerler, şehir içi ulaşım, yeme içme tavsiyelerimiz için sizi buraya alalım.